Projeler ve Etkinlikler

“PurpleComet Mathmeet” Matematik Yarışması

 

Uluslar arası” PurpleComet Mathmeet “ adlı Matematik Yarışması’nda 2012 yılında Dünya 3.sü olan Kültür2000 Lisesi öğrencileri 2013 yılında da Onur Ödülü’ne layık görülmüştür.

Uluslararası Waterloo Üniversitesi Matematik ve Bilim Şenliği

Uluslararası Waterloo Üniversitesi Matematik ve Bilim Şenliği; Matematik Yarışması’nda Kültür 2000 Lisesi öğrencileri Yüksek Şeref Sertifikası ve Dünya Birinciliği elde etmiştir.

 

NASA UZAY YERLEŞKESİ DİZAYN YARIŞMASI

 ABD’nin Uzay Kuruluşu NASA ve NSS’in  her yıl ortaklaşa düzenlediği Uzay Yerleşkesi Dizayn Yarışması’nda Kültür2000 Fen Lisesi öğrencileri Dünya İkinciliği elde ederek hepimizi gururlandırmıştır.

YÜKSEK SADAKAT KONSERİ

Kültür2000 Lisesi’nin en çok ses getiren projelerinden biri ise yüz yılın hastalığı kanser ile savaşan çocuklara destek olmak ve toplumu bu konuda bilinçlendirmek amacıyla gerçekleştirilen “ Umut İçin El Ele ” projesi olmuştur. Bu proje kapsamında Kültür2000 Lisesi IB öğrencileri CAS etkinlikleri çerçevesinde KAÇUV (Kanserli Çocuklara Umut Vakfı) yararına Yüksek Sadakat konseri düzenlemiştir. Elde edilen gelir KAÇUV’ a bağışlamıştır.

ÜNİVERSİTELER FUARI

 Yüksek öğrenimini Türkiye’de sürdürmek isteyen öğrencilere danışmanlık vermek amacıyla okulumuzda; YURTİÇİ ÜNİVERSİTE DANIŞMANLIK BİRİMİ mevcuttur. Birimimiz öğrencilere kişisel olarak belirledikleri yüksek öğrenim hedeflerine uzanan yolda, bireysel gereksinimlerine yönelik olarak danışmanlık hizmeti sağlamaktadır. Bu çerçevede yapılan çalışmaların ilki YAZ STAJ PROGRAMI ikincisi ise ÜNİVERSİTELER FUARI ve MESLEK TANITIM GÜNÜ’ dür. Bu bağlamda 5. si düzenlenen Üniversite ve Meslek Tanıtım Fuarımıza 19 yerli, 22 yabancı üniversite ve temsilcileri katılmıştır; 700’ ü aşkın lise öğrencisi fuarı ziyaret ederek üniversiteler ve meslekler konusunda bilgi almıştır.

leads the students. There are two activities including Tranee Programme in Summer and University Fair. Kültür2000 The 5th Annual University Fair was held in 2013. 19 Turkish Universities and 22 Internatıonal Universities participated in our fair. More than 700 students visited the stands in the fair and be informed.

 

KEREM GİBİ YANA YANA…

Kültür 2000 Anadolu ve Fen Lisesi öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz ve personelimiz, 20 Şubat 2014 Perşembe günü İstanbul Kültür Üniversitesi Akıngüç Oditoryumu’nda Genco Erkal’ın “KEREM GİBİ” adlı oyununu izlediler. 

Genco Erkal’ın yönetip oynadığı, Nâzım Hikmet’in şiirlerinden oluşan tek kişilik oyunda izleyiciler, şairin gençlik ve hapishane yıllarını, açlık grevini, zorunlu sürgünlüğünü, vatan hasretini, tüm dünyayı kucaklayan insan sevgisini, dünya barışı için mücadelesini, Kurtuluş Savaşı izlenimlerini, kısacası XX. yüzyılın dünya ölçüsünde en büyük ozanlarından birinin yaşamını, şiirsel bir destanla bütünleştiren usta tiyatrocu Genco Erkal’dan izlediler.

SEVGİ ŞİİRLERİ DİNLETİSİ

Özel Kültür2000 Koleji öğrencileri 14 Şubat 2014 Cuma günü Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü rehberliğinde bir şiir dinletisi sundu.

Dostluk, anne-baba sevgisi, aşk gibi temalardan oluşan ve “Sevgi Şiirleri” adı verilen dinletide Nazım Hikmet, Can Yücel, Cemal Süreya, Murathan Mungan gibi usta şairlerden seçilen şiirler izleyicilerin büyük beğenisini topladı.

 

BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ TANITIM GEZİSİ

9 Ocak 2014 tarihinde, Kültür 2000 Koleji Anadolu Lisesi 11 ve 12. sınıf, Fen Lisesi 11. sınıf öğrencileriyle birlikte Boğaziçi Üniversitesi’ne bir gezi düzenledik. DP Koordinatörü Fatma Yiğitoğlu eşliğinde yapılan kampüs turuyla birlikte öğrencilerimiz üniversitenin olanakları, yurt koşulları ve üniversitede yapılan çalışmalar hakkında sorularına cevap buldular.

 

MESLEK SEÇİMİNDE SÜRECİN DEĞERLENDİRİLMESİ

 

Meslek seçimi, lise öğrencilerinin hayatındaki en önemli süreçlerden biri. Bu konuda öğrencilerimize yardımcı olmak ve ufuklarını açmak için çeşitli seminerler düzenliyoruz. 7 Ocak 2014 tarihinde Mustafa ENGİN öğrencilerimize “Meslek Seçiminde Sürecin Değerlendirilmesi” konulu bir seminer verdi. Sn. Engin konuşmasında üniversite sınavlarının yapısı, meslek seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar, gelişen ve değişen dünyaya göre şekillenen gelecek konularına değindi.

 

NASUH MAHRUKİ’NİN, “KENDİ EVERESTİNİZE TIRMANIN” KONULU SEMİNERİ

            Büyükçekmece Belediyesinin 18 Aralık 2014 Çarşamba günü bölge halkı ve lise öğrencilerine yönelik düzenlediği Nasuh Mahruki’nin “Kendi Everestinize Tırmanın” konulu seminerine Hazırlık ve 9 Fen Lisesi öğrencilerimiz katıldı.

            Nasuh Mahruki, genç yaşına sığdırdığı büyük başarıları ve engin tecrübelerini etkinlikte katılımcılarla paylaştı. Öğrencilerimiz, bu seminere katılarak okulumuzun IB öğrenci profili ile birebir örtüşen Nasuh Mahruki’nin kişisel gelişim değerlerini kendileriyle özdeşleştirme fırsatı buldular. Seminerde kendini keşfetme, kendi içindeki cevherin farkına varma, hayata dair hedefler belirleme ve bu hedeflere ulaşmak için hayatı doğru planlama, karşımıza çıkabilecek zorlukları aşma, sorunlarla baş etme, gibi birçok konuda Ali Nasuh Mahruki’nin kişisel deneyimlerini dinleyerek bu konuda farkındalık kazandılar.  Ayrıca öğrencilerimiz, Nasuh Mahruki’nin “Yeryüzü Güncesi” konulu fotoğraf sergisini de gezme fırsatı buldular.

 

SAİT GÜRSOY’LA BAŞARIYA DOĞRU

ROAD TO SUCCESS

 

Televizyon programları ve gazete yazılarıyla geniş kitlelere seslenen Sait Gürsoy 14 Kasım 2013 tarihinde Fen Lisesi ve Anadolu Lisesi 11 ve 12. sınıf öğrencilerimize yönelik bir seminer verdi. Öğrencilerimiz için oldukça ufuk açıcı olan seminerde Sait Gürsoy iyi bir üniversite seçimi, hedef belirleme, kariyer geliştirme gibi konulara değindi. Öğrencilerimize kendi istedikleri hedefe yönelmelerinin çok önemli olduğunu, kişinin istediği her alanda bütün engellere rağmen başarılı olabileceğini ifade eden Sait Gürsoy oldukça keyifli sunum tarzıyla sadece bir üniversite bitirmenin yeterli olmadığını, öğrencilerin kendilerini her açıdan geliştirmelerinin iş hayatı açısından ne kadar önemli olduğunu dile getirdi.

GÖBEKLİ TEPE PROJESİ

Kültür2000 Lisesi öğrencileri İngilizce derslerinde ülkemiz sınırları içinde bulunan  Dünya Kültür Mirasları ile ilgili projeler hazırlamaktadır. İlk olarak Şanlıurfa şehrinde bulunan  12.000 yıl önce inşa edilmiş dünyanın ilk tapınağı  ‘Göbekli Tepe ‘ sit alanını, araştırma tekniklerini kullanarak incelemişlerdir. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü ve Sosyal Bilimler Bölümü ile yapılan disiplinler arası işbirliği ile çalışmalar çok yönlü ürünler oluşmasını sağlamıştır.

İSHAK REYNA’YLA ATÖLYE ÇALIŞMASI VE SÖYLEŞİ

“Yetişkinler Ejderhalardan Neden Korkar ?”  ve “Sanatçı Öyküler” adlı kitapların derleyicisi İshak Reyna ile 26 Şubat 2014 tarihinde  “atölye çalışması” ve “söyleşi” gerçekleştirdik. Söyleşimize Anadolu ve Fen Lisesi 9, 10. sınıf öğrencilerimizin tümü, atölye çalışmasına ise belirlediğimiz 20 öğrencimiz katıldı. Öğrencilerimiz, deneme ve öykülerden hareketle metinler üzerinden örtük anlatımları bulup üzerinde tartıştılar. Öğrencilerimiz, yapıttaki kahramanların içinde bulunduğu psikolojik, sosyolojik, güncel sorunları, çıkmazları kendi yaşantılarıyla ve çevresindekilerle karşılaştırarak bunlara ilişkin düşüncelerini dile getirdiler.

 

KÜLTÜR2000 KOLEJİ KOMEDİ DÜKKÂNI’NDA

 

Kültür 2000 Koleji Anadolu Lisesi, Fen Lisesi öğrencileri ve öğretmenleri olarak 19 Aralık 2013 Perşembe günü Beşiktaş Kültür Merkezi’nde Tolga ÇEVİK’in sahnelediği “Komedi Dükkânı” isimli tek kişilik gösteriyi izledik. Öğrencilerimizle beraber bu tür sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerde yer almak bizler için önemlidir. Eğitim ve öğretimi okul ile sınırlı tutmayıp okul dışı ortamları da eğitimin bir parçası olarak görüyor ve bu anlayışla öğrencilerimizi her alanda geliştirmeyi hedefliyoruz.

 

Kültür 2000 Koleji Anadolu Lisesi, Fen Lisesi öğrencileri ve öğretmenleri olarak 19 Aralık 2013 Perşembe günü Beşiktaş Kültür Merkezi’nde Tolga ÇEVİK’in sahnelediği “Komedi Dükkânı” isimli tek kişilik gösteriyi izledik. Öğrencilerimizle beraber bu tür sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerde yer almak bizler için önemlidir. Eğitim ve öğretimi okul ile sınırlı tutmayıp okul dışı ortamları da eğitimin bir parçası olarak görüyor ve bu anlayışla öğrencilerimizi her alanda geliştirmeyi hedefliyoruz.